Bel ons: 0543-514787 of whatsapp naar: 06-14578990
Privacy Policy

headphoto

Hoofdpijnklachten

Hoofdpijn is de meest prevalente neurologische aandoening en een van de meest geziene klachten bij de huisarts. Hoofdpijn komt vaak voor op alle leeftijden, daarbij gaat het om spanningshoofdpijn, migraine, clusterhoofdpijn of cervicogene pijn. Hoofdpijn ontstaat slechts zelden door een aandoening in het hoofd zelf. Vanuit een breed perspectief zal de Fysio-manueel therapeut uw klachten analyseren en beoordelen of manuele therapie ook in uw geval zinvol kan zijn.

Oorzaken van hoofdpijn:

1. Functieproblemen van gewrichten van de wervelkolom of de kaken kunnen hoofdpijn veroorzaken. De Fysio-Manueel Therapeut beoordeelt of gewrichten van de wervelkolom of kaak te weinig of juist te veel bewegen. Deze gegevens worden gecombineerd met de gegevens uit het gesprek of overige onderzoek. Met bepaalde behandelmethoden kunnen beperkte gewrichten weer in beweging gezet worden. Als de gewrichten te soepel zijn krijgt u hier oefeningen voor.
  2. Gespannen en te slappe spieren die aan uw nekwervels en hoofd vast zitten kunnen ook hoofdpijn geven. Ook gespannen kauwspieren kunnen aanleiding geven tot hoofdpijn. Er zijn behandelmethoden om te strakke spieren losser te krijgen, u leert ontspannen of moet verzwakte spieren gaan trainen. Bij verzwakte spieren krijgt u instructies hoe u de spieren kunt versterken.
  3. Het kan ook zijn dat uw conditie een rol speelt bij het ontstaan van de hoofdpijn. In dat geval kunt u gaan trainen onder begeleiding van de Fysio-Manueel Therapeut.
  4. Een slechte zit- of werkhouding kan hoofdpijn geven. De Fysio-Manueel Therapeut zal ook hier aandacht aan besteden en u eventueel houdingscorrecties en adviezen geven.

Therapeut binnen Fysiotherapie Beatrixpark:

• Yvet Koskamp
  • Gerrit te Kolste